על פקצות, לינוקס, ומה שבינהם!

PHP – אף פעם לא עובד בפעם הראשונה

Posted on: יולי 13, 2010

יצא לי להתקין לא מעט פעמים PHP על ווינדוס (IIS), ואף פעם לא קרה שזה עבד בפעם הראשונה. תמיד אחרי ההתקנה יש את התפילה הקצרה שהפעם זה יעבוד חלק, ותמיד אבל תמיד זה לא קורה. ואז מגיע החלק שבו רצים ל-IIS ומחפשים בטאבים שם את המקום המתאים שבו צריך להגדיר את ה-PHP, עוברים על המקום המתאים 80 מליון פעם ואיכשהו תמיד מפספסים אותו, עד שבסוף מוצאים אותו ומשנים מה שצריך. במקרה הטוב, עכשיו זה עובד חלק ורוקדים ריקוד ניצחון קטן, אבל במקרה הפחות טוב – יש בעייה אחרת שצריך לחפש…

היום יצא לי להתקין PHP על לינוקס (APACHE) – אמנם לא בפעם הראשונה, אבל הפעמים הקודמות היו לפני המון זמן…עכשיו כשאני חושבת על זה, נכון שלא התקנתי בעצמי לאחרונה, אבל כן יצא לי לעזור עם זה להרבה אנשים אחרים שניסו להתקין ולא עבד להם. בכל מקרה, הכל היה נראה טוב ויפה, עד איזה שגיאה קטנה וחמודה שהתגלתה כשאיתחלתי את האפאצ'י…גוגל נתן תשובה אליה מהר מאוד, והלכתי לבדוק אם השרת עובד. index.html כמובן עבד סבבה, אבל…index.php הציע לי בנדיבותו להוריד את הקובץ…תודה מאמי, אבל זאת לא המטרה…אחרי גיגולים ומשחקים רבים ויאוש קל, הפתרון היה…(תדמיינו תופים ברקע, זה רגע מרגש) – פשוט למחוק את הקאש של הפיירפוקס! תמיד ידעתי שיש משהו חשוד בפיירפוקס הזה…(*אהם*תומר*אהם*)

ואני תוהה – מתי יגיע היום שבו לא נצטרך לריב שעות עם ה-PHP עד שהוא יועיל בטובו לעבוד, ובכלל מתי יהיה אפשר להתקין שרת WEB עם כל מה שצריך בלחיצת כפתור אחת…?

17 תגובות to "PHP – אף פעם לא עובד בפעם הראשונה"

אם אני זוכר נכון אפשר להתקין הכל בפקודה אחת:
sudo tasksel install lamp-server

התקנת מחבילה או מקוד מקור?

אם מקוד מקור: מגיע לך על שלא קראת את ה־README (או מה שלא צריך לקרוא שם)

Mark – התחלתי התקנה בדרך הישנה ורק אז ראיתי את זה, אז השתמשתי בזה ועדיין הייתה בעייה עם ה-PHP.

צפריר – חבילות, וכן השתמשתי במדריכים כדי לראות שאני לא מפספסת כלום.

אני לא יודע איך לא הלך לך, אני חושב שזה תהליך מאוד פשוט יחסית…
נ.ב – כתבתי על זה פעם מדריך, את מוזמנת להציץ בבלוג שלי.

דור 🙂

אני לא יודע מה איתך. לי זה פשוט עובד.

כנראה שיש לי מזל רע עם PHP 😉

אבל מה שלא עובד – מלמד יותר!

אני לא יודע באיזה הפצה את משתמשת, אבל apt-get install php5 או עם yum בהפצות מבוססות RH הדבר עובד מהקופסה.

עשיתי, זה לא עבד…בדוק זה שונא אותי! 😛
(בטח זאת אותה חבילה מדביאן שאתה ארזת ועשית שם איזה if נחמד כזה שבודק אם זאת אני או לא, ואם כן אז הוא לא עובד)

ניסית WAMP על ווינדוס? הוא אמור לעשות את העבודה בהגדרה של PHP על Apache/IIS.

בלינוקס בדרך־כלל אין בעיות, אבל ייתכן מאד שלא התקנת את החבילה הנכונה או שלא ביצעת הפעלה מחדש לשירות ה־Web.

את יכולה לנסות גם את Zend Server community edition, מנסיון שלי זה עבד טוב. 😀

גם לי זה עבד על הפעם הראשונה
ואני משתמש קצה בלי שום ידע טכני
אין לי מושג מה קורה בווינדוס

כן! זה ממש קל! איך לא הצלחת!!!111#@%12

ובגלל זה מבטלים את המטמון של הדפדפן.

דווקא לחלונות יש פתרון קל. חפשי בגוגל WAMP. זה מערך שלם של apache, mysql, PHP שמותקן בקליק אחד (או שניים, או שלושה). הרבה יותר קל מלהאבק עם IIS, זה בטוח. בהצלחההה

הבעייה היא שלפעמים דורשים IIS…

אם כך, משתתף בצערך 🙂

כשתגלי פתרון ספרי לי. גם אצלי, בשונה מכל המומחים כאן, תמיד יש בעיה שדורשת חיפושים ארוכים בגוגל.
גם שימוש ב־sudo tasksel install lamp-server או התקנת xampp לא עוברים בלי בעיות.

כתיבת תגובה


  • כלל לא
  • תומר: את מעדכנת את הבלוג! יאי!
  • לאה צחור: לא הצלחתי להבין איפה הRSS שלהם....
  • GuySoft: יש סיכום? יש הזמנה?